loading...
اولین و بزرگترین سایت گودزیلا در ایران
ابوالفضل شیروانی بازدید : 608 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (0)

گودزیلا در فرهنگ ژاپنی‌ها الهام گرفته شده از گوریل به نام گوریرا و نهنگی به نام کوجیرا می‌باشد.این موجود به پادشاه هیولاها نیز مشهور هست.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/goodzila.jpg

بعد از جنگ جهانی‌ دوم و بمباران اتمی‌ هیروشیما و ناگازاکی ژاپن، قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا، شوروی، بریتانیا و فرانسه به آزمایشات متعدد هسته‌ای خود ادامه دادند و دنیا را در بهت و نگرانی فرو بردند. آزمایش‌های پی‌ در پی‌ بمب‌های اتمی‌، تردد زیر دریایی‌های هسته‌ای و افزایش نیروگاه‌ها گواه بر این است. آثار بیولوژیکی وحشتناک سلاح و حتی انرژی هسته‌ای بر هیچ کس پوشیده نیست و کشور ژاپن بیشترین ضرر را از این بمب‌ها دیده بود. آمریکا در سال ۱۹۴۵ هیروشیما و ناگازاکی را هدف حمله هسته‌ای قرار داد و سپس در سال ۱۹۵۳ در جزایر بیکینی بین آمریکا و ژاپن بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد که عواقب آن بیشتر از حدی که پیشبینی‌ میشد بود و یک قایق ماهیگیری ژاپنی قربانی توفان رادیو اکتیو شد. با این همه این خود باعث ایده‌ای جالب برای هنرمندان خوش ذوق ژاپنی شد تا موجودی خیالی به نام گودزیلا را طراحی کنند. اگر چه در فیلمهای مختلف گودزیلا به نحوهٔ‌های مختلف (تشعشعات زیر دریایی اتمی‌، انفجار بمب اتم یا پس مانده زباله هسته‌ای تابش خورده و دچار جهش شده) اما یک چیز مشترک در این فیلم‌ها این است که این موجود در ابتدا دایناسوری به نام گودزیلاساروس بوده که در اولین فیلم حیوانی‌ دو زیست معرفی‌ میشود و در قعر اقیانوس زندگی‌ می‌کرده و برای بشر نشناخته باقی‌ میماند. در اثر آزمایشات هسته‌ای و در بعضی‌ فیلم‌ها زیر دریایی اتمی‌ این موجود در مرز پرتو‌های رادیو اکتیو قرار می‌گیرد و چند ویژگی‌ که در تمامی فیلم‌ها مشترک هست به آن اضافه میشود:

۱- وزن و قد این موجود بین بیست تا پنجاه هزار تن بالا میرود و ارتفاع این موجود در بعضی‌ از فیلم‌ها ۵۰ متر و در برخی‌ دیگر تا ۱۲۲ متر میشود

۲- پوستی‌ مقاوم و ضّد ضربه که وی را از حملات سنگین موشکی مصون میدارد.در فیلم اول پروفسور یامانه گفت : بعید هست موجودی که بتونه این حجم از رادیو اکتیو رو جذب کنه و به جای مردن قوی تر بشه ، با موشک و سلاح به سادگی‌ از پا در بیاد.

۳- انتشار رادیو اکتیو از بدن خود که باعث گیجی دشمنانش میشود

۴- مهم‌ترین ویژگی‌ که گودزیلا بعد از جهش بدست آورد نفس آتشین وی هست با این تفاوت که جنس آتش وی با جنس آتش اژدها متفاوت هست. آتش آبی‌ رنگ لیزری (اشعه حرارتی) رادیو اکتیویست که قوی‌ترین سلاح وی به شمار میرود.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/gzilla15.jpg

از جمله رفتار‌های و ویژگی‌‌های دیگر گودزیلا این بود که جنسیت آن موجود نر هست. یک حیوان دوزیست بوده و قلبی مانند یک رآکتور اتمی‌ داشته.در بعضی‌ فیلم‌ها در نقش منفی‌ و در بعضی‌ دیگر هم مدافع زمین بر علیه بیگانگان بوده, گودزیلا آدمخوار نبود اما در حال با انسان رابطه خوبی‌ نداشته.و از نیروگاههای هسته‌ای و یا زیر دریایی‌های هسته‌ای تغذیه میکرد و شاید یکی‌ از دلایل حمله وی به شهرها یافتن نیروگاه‌های اتمی‌ بود.

نخستین فیلم گودزیلا در سال ۱۹۵۴ درست ۹ بعد از حمله اتمی‌ آمریکا به ژاپن اکران شد. ایشیرو هوندا کارگردان و آکیرا ایفوکوبه آهنگ ساز اول فیلم شناخته شد. شایان ذکر باشد که نعره معروف گودزیلا نیز توسط ایفوکوبه طراحی شد و در بقیه فیلم‌ها مورد استفاده قرار گرفت. آن فیلم که آن موقع سیاه و سفید هم بود توانست فروش خوبی‌ داشته باشد. در آن فیلم گودزیلا موجودی شبیه به نهنگ و گوریل به توکیو حمله کرد و در آن فیلم خاطرات تلخ مردم ژاپن از جنگ جهانی‌ دوم به نوعی دیگر به تصویر آمد. در آن فیلم گودزیلا که ابتدا دایناسوری در قعر اقیانوس بود بعد از انفجار‌های اتمی‌ و تشعشعات جهش ژنتیکی پیدا کرده و ابتدا به کشتی‌‌های ژاپنی و سپس شهر‌های ژاپن بویژه توکیو حمله می‌کند.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/Godzilla_54_design.jpg

در فیلم اول گودزیلا توسط دانشمندان ژاپنی کشته میشود و فیلم به پایان می‌رسد که البته جمله آخر یکی‌ از دانشمندان در پایان فیلم این بود: این گودزیلا کشته شد اما در اثر آزمایش‌های اتمی‌ آینده احتمال بازگشت گودزیلای دیگری وجود دارد.

موفقیت فیلم اول گودزیلا به قدری بود که شرکت توهو ژاپن تصمیم به ساخت فیلم‌های بیشتری گرفت و این کمپانی ژاپنی ۲۸ فیلم بلند را تولید کرد. به طور کلی‌ ۲۸ فیلمی که توهو تولید کرد در سه دوره تقسیم میشود.اگر چه بسیاری از فیلمهای گودزیلا فیلم نامه و صحنه سازی ضعیفی داشت اما با اینحال این موجود تبدیل به برندی بین المللی گشت و کمپانی توهو ژاپن سود سرشاری از فروش این فیلم بدست آورد.

نعره معروف گودزیلا نیز در چند فیلم و انیمیشن نیز بکار گرفته شد که از جمله آن می‌توان به هیولایی در صحنه پایانی فیلم هرکولس (ساخت سال ۱۹۵۸) اشاره کرد.

دوره اول دوران Showa مربوط به امپراطور هیرهیتو از سال ۱۹۵۴ تا سال ۱۹۷۵ بود که ۱۵ فیلم ساخته شد

دوره دوم دوران امپراطور دوم ژاپن موسوم به دوران Heisei که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۶ شش فیلم ساخته شد و اینبار جلوه‌های ویژه فیلم به مراتب پیشرفته تر از قبل بود. در این دوران گودزیلا با فیلم‌های بلند سینمایی دنباله دار به کار خود ادامه میدهد و هر قسمت به نوعی ادامه قسمت قبلیست.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/gdo.jpg

در سال ۱۹۹۶ در فیلم گودزیلا بر علیه ویرانگر گودزیلا دوباره می‌میرد و توهو تصمیمی برای ساخت فیلم بعدی ندارد. تا اینکه در سال ۱۹۹۷ اینبار آمریکا قصد ساخت گودزیلا را دارد. اگر چه آمریکا برای این فیلم از هنرپیشه‌های بزرگی‌ چون ژان رنه و متیو برودریک استفاده کرد و جلوه‌های ویژه این فیلم نیز برنده جایزه معتبر ساتورنوس شد اما با واکنش‌های منفی‌ طرفداران گودزیلا در سرتاسر دنیا مواجه شد و همین باعث شد تا آمریکا فیلم را ادامه ندهد. مشکل اینجا بود که هیولای آمریکایی چه از نظر شکل و شمایل و چه رفتاری هیچ شباهتی‌ به گودزیلای ژاپن نداشته و فقط اسم و البته نعره مشهور گودزیلا را یدک می‌کشد. در گودزیلای ژاپنی این موجود در برابر حملات انسان تقریبا مقاوم بود و موشک‌های کشتی و هواپیما هیچ آسیبی به وی نمیرساند اما در فیلم آمریکایی اینگونه نبود. در فیلم ژاپنی در اصل یک بدل کار درون لباس عروسکی این موجود میرفت و با تکنیک‌های سینمایی جوری وانمود میکرد که واقعا یک هیولاست اما در فیلم آمریکایی تقریبا هیولا مجازی و کامپیوتری  بود و طبق گفته یکی‌ از بدلکاران ژاپنی که بعد از ۳۰ دقیقه از سینما با حالتی بی‌حوصله بیرون آمد،آن فیلم روح گودزیلای ژاپن رو نداشت.این موجود بعد‌ها به زیلا معروف شد و البته اینکه یک سری انیمیشن هم از روی آن ساخته شده که نظر منتقدین را بخود جلب کرد

انتقادات از فیلم آمریکایی بقدری بود که توهو تصمیم به ساخت ۶ فیلم دیگر از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ و بعد از سال ۲۰۰۴ اعلام کرد که دیگر فیلم جدیدی از گودزیلا نمیسازد اقدامی که باز هم طرفداران این موجود را ناراحت کرد.دوران ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ را دوران Millennium  مینامند.

نظردادتون نره:)

<<نویسنده:poyan>>

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir


کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایتی برای طرفداران و هواداران نخستین و بزرگترین وبلاگ گودزیلا در ایران http://godzillaaaaa.mihanblog.com/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما هم از هواداران وبلاگ قبلی ما هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 285
  • بازدید کلی : 5,042